POGLEDAJTE ŠTA UČIMO NA DEVETOM PREDAVANJU NA KURSU TEHNIKE ŠMINKANJA LICA
Na kursu tehnike šminkanja
Karmin
Karmin (ili ruž za usne) je kozmetički proizvod koji se nanosi na usne. Kao i većinu šminke, koriste ga obično žene. Dekorativna kozmetika, tj. šminka, prvenstveno služi da istakne najlepše i prikrije ili ublaži nedostatke na licu. Na tržištu danas imamo mnogo proizvođača šminke.
Istorija
Karmin ili ruž dolazi od francuske riječi rouge, što znači crveno. Do druge polovne XX veka karmin je bio isključivo u nijansama crvene. Poznato je da su žene u drevnoj Civilizaciji Doline Inda koristile svojevrsni ruž za usne dobiven od usitnjenog poludragog kamenja, a stare Egipćanke su ga vadile iz posebne vrste algi i mešale boju s jodom i bromom. Kleopatra je svoj karmin pravila od drobljenih mravi i buba, koji su bogati prirodnim crvenilom, a za sjaj je dodavala blještavu tvar iz ribljih ljuski.
Tokom zlatne ere islamske civilizacije andaluzijski kozmetičar Abu al Kasim (Abu al-Qasim al-Zahraw) izumio je kruti кармин koji je bio parfimiran i oblikovan u posebnim kalupima. U srednjovjekovnoj Evropi karmin je bio zabranjen od strane Crkve jer se mislilo da je “otelotvorenje Sotone” i “kozmetika za prostitutke“. Karmin je počeo sticati popularnost u Engleskoj u XVI veku zahvaljujući kraljici Elizabeti I, koja je uvela stil belih lica sa izrazito crvenim usnama koje su u to vreme bile obojene mešavinom pčelinjeg voska i crvenila dobivenog iz biljaka. Prvi karmin u tubi proizveden je 1870. i nosio je naziv Prvi karmin u tubi proizveo je Guerlain 1870. godine i, premda već odavno zaboravljen, nosio je naziv Ne m’oubliez pas’ (u prijevodu Ne zaboravi me). Godine 1952. karmin je prvi put bio reklamiran u novinama u kampanji pod nazivom “Fire & Ice”.