+381607237853 akademija.purity@gmail.com

GRČEVI U MIŠIĆIMA

GRČEVI U MIŠIĆIMA

Grčevi u mišićima su bolovi koji se javljaju naglo i traju od nekoliko sekundi do nekoliko minuta, najčešće u nogama. Nastaju kao posledica preteranog, predugog i neobičnog istezanja mišića.

Noćni grčevi u nogama su obično nagli grčevi.

Šta uzrokuje grčeve u mišićima?

Nagli grčevi mišića mogu izazvati vrlo intenzivan bol. Najčešće je pogođen mišić lista ili stopalo, a ponekad i ruka ili šaka. Premda su grčevi kod većine ljudi tek povremena smetnja, kod nekih se pojavljuju češće i stvaraju svakodnevne smetnje.

Do grčeva u mišićima mogu dovesti razna stanja ili aktivnosti, kao što su:

  • vežbanje, povrede  ili prenaprezanje mišića,
  • nakupljanje mlečne kiseline u premorenom mišiću,
  • oštećenje živca zbog ponavljanja određenog pokreta,
  • trudnoća – grčevi mogu nastati zbog smanjene količine minerala poput kalcijuma i magnezijuma,
  • izloženost niskim temperaturama, posebno hladnoj vodi,
  • druga medicinska stanja, kao što su problemi sa cirkulacijom, bubrezima, štitnom žlezdom…
  • dugotrajno stajanje na tvrdoj podlozi, sedenje ili držanje nogu u nezgodnim položajima
  • nedostatak kalijuma, kalcijuma, magnezijuma i drugih minerala u krvi,
  • dehidracija,
  • uzimanje određenih lekova, kao što su antipsihotici, kontracepcijske pilule, diuretici, statini i steroidi.

Grčevi u nogama mogu biti uzrokovani i alkoholizmom, hipotireoidizmom i dijabetesom, piše Healthline. Znanstvenici su u opsežnoj studiji utvrdili 7 karakteristika noćnih grčeva prema kojima se oni mogu dijagnostifikovati. To su:

  • intenzivna bol
  • trajanje bola od jedne sekunde do 10 minuta
  • lokacija u listu ili stopalu
  • retko je bol locirana u bedrima
  • ometanje sna
  • nemir
  • bol koji se ponavlja

Kako zaustaviti grčeve u mišićima?

Možda ćete morati isprobati nekoliko različitih načina za zaustavljanje grčeva u mišićima, pre nego pronađete onaj koji vam najviše odgovara.

Neke od metoda koje možete isprobati su:

  • istezanje i masaža mišića
  • topli tuš ili stavljanje zagrejanog jastučića na mišić
  • stavljanje leda na mišić (nikad ga ne stavljajte direktno na kožu, već upotrebite stariju tkaninu ili krpu)
  • uzmite lek protiv bolova
  • pijte puno tečnosti ili sportskih napitaka
  • na zahvaćeni mišić stavite kremu od arnike
  • koristite suplemente

Kako sprečiti grčeve u nogama?

Sledeći saveti bi mogli pomoći u prevenciji grčeva u nogama:

  • pijte puno vode
  • jedite sveže zeleno povrće
  • ograničite ili izbegavajte alkoholna pića i kofein koji podstiču dehidraciju organizma,
  • pobrinite se da jedete zdravu hranu (posebno u trudnoći),  namirnice bogate kalcijumom, kalijumom i magnezijumom
  • vozite bicikl ili sobni bicikl
  • istežite mišiće svaki dan, posebno pre i nakon vežbanja te pre spavanja
  • nemojte naglo povećavati intenzitet vežbanja
  • pijte multivitaminske dodatke
  • pre spavanja popijte šolju čaja

    Saveti za otklanjanje grčeva u stopalu

  • Ukoliko vas uhvati grč u jednom od stopala, pokušajte da tokom nekoliko sekundi svu težinu tela oslonite baš na to zgrčeno stopalo. Drugu nogu podignite od poda
  • Ukoliko nosite uske zatvorene cipele, izujte ih na nekoliko minuta, kako biste osvežili i promrdali stopala i prste
  • Savijte prste, podignite stopalo koje je u grču i petom ga oslonite na pod. Lagano mrdajte prstima i ponavljajte ovu vežbu dok bol u stopalu ne prestane
  • Prste na nogama pomerite na gore, i ako se bol ne otkloni, rukom još više povucite prste na nogama ka sebi.
  • Kako biste izbegli bol i ponovno grčenje stopala, hodajte odmah nakon što vas uhvati grč
  • Ukoliko grč u stopalu potraje tokom nekoliko minuta, navlažite krpu toplom vodom i nanesite je na stopalo u grču
  • Kod grčeva u stopalima možete primeniti i akupresuru. Rukom pritisnite mesto između palca i drugog prsta na onom stopalu koje je u grču. Stisak neka traje 30 do 40 sekundi

 

 

 

DUGO SEDENJE NIJE ZDRAVO - evo nekoliko vežbi koje možete da uradite na poslu

vežbe koje

VIDI OVDE

Za životni balans važni su i duh i telo - STUDIJE ZA WELLNESS I SPA TERAPEUTA

wellness i spa

VIDI OVDE