NEOPHODAN DNEVNI UNOS VODE - kontrolišite unos tečnosti

Neophodan dnevni unos vode

Neophodan dnevni unos vode zavisi od mnogo faktora. Između ostalog od vaših godina starosti, pola, opšteg zdravstvenog stanja, dnevne fizičke aktivnosti ali i od podneblja u kojem živite i klimatskih uslova u kojima se nalazite. Tako ste sigurno i sami prietili da onda kada ste fizički ativniji imate veće potrebe za vodom, kao i da dnevni unos vode značajno povećavate kada su napolju velike vrućine.

Prosečna odrasla osoba koja živi u umerenoj klimi treba da unese oko 3,7 litara tečnosti ukoliko se radi o muškarcima (što je oko 15 čaša dnevno) i 2,7 litra tečnostiukoliko se radi o ženama (štoje oko 11 čaša).

Faktori koji utiču na to da treba da promenite unos tečnosti su:

  • Celokupno zdravlje. Ukoliko imate dijareju ako povraćate ili je vaš imuni sistem poklekao pred nekim virusom pa vas muči visoka temperatura, gubite više tečnosti nego što je u obiočajeno. Tada je potrebno da nadoknadite tečnost i pijete je više. Na isti način treba da se odnosite prema unosu tečnosti ako imate upalu bešike pa usled toga češće mokrite.
  • Vežbanje i fizička aktivnost. Ukoliko ste fizički aktivniji utoliko se vaše telo više znoji, odnosno gubite tečnost na ovaj način. Zbog toga je važno da tokom vežbanja, kao i posle njega unosite dovoljno vode. Ukoliko imate ekstra naporan trening koji traje duže od sat vremena, potrebno je nadoknaditi i elektrolite izgubljene putem znojenja. U tom slučaju se preporučuju sportski napici.

 

  • Okruženje u kojem se nalazite. Ukoliko ste ceo dan u toplom okruženju koje izaziva znojenje, opet treba da povećate unos tečnosti kako biste omogućili organizmu prirodno hlađenje.
  • Trudnoća i dojenje su posebna priča i organizam tada takođe ima potrebu za dodatnom tečnošću. Trudnice bi trebalo da piju bar 2,4 l tečnosti dnevno dok dojilje treba da piju oko 13 čaša odnosno 3,1 litra tečnosti dnevno.

Međutim, obratite pažnju. Ovde se ne radi o količini vode koju treba popiti dnevno, nego o tome koliko tečnosti treba uneti.

POSTANI ESTETIČAR KOZMETIČAR ILI WELLNESS I SPA TERAPEUT

princip rada ultrazvučnog pilinga

KLIKNI OVDE

POGLEDAJTE VIŠE O VEŽBAMA I ISHRANI PROTIV CELULITA

ishrana protiv celulita

OVDE