+381607237853 akademija.purity@gmail.com

MASAŽA NAKON TRENINGA - DA ILI NE?

Masaža nakon treninga – da ili ne?

Koliko puta ste imali jaku upalu mišića nakon treninga? I koliko puta ste otišli sutra na trening, stegli zube i ponovo naporno trenirali. Međutim, šta Vam može pomoći kod jakih bolova u mišićima? I da li je masaža pravo rešenje?

Svako ko je ode na masažu nakon treninga se nakon toga bolje oseća. Probajte i Vi. Međutim, postoji li naučno objašnjenje zašto je to tako? Na Univerzitetu u Ontariu u Kanadi, dr Mark Tarnopolski je rukovodio zanimljivim istraživanjem. Oni su uzeli 11 zdravih odraslih vežbača i dali im da odrade izuzetno jak trening. Kako bi istražili uticaj treninga i masaže nakon njega na mišiće, uradili su biopsiju (uzeli uzorak tkiva) mišića sa obe noge pre treninga, posle treninga i nakon 10 minutne masaže mišića nogu. Masaža je rađena odmah nakon završenog treninga.

Utvrđeno je da masaža utiče na dva specifična gena u ćelijama mišića. Prvi od nih deluje na smanjenje inflamacije (zapaljenja) mišića i njegovo dejstvo je slično kao kada biste uzeli neki od lekova koji deluju na smanjenje bola. Drugi gen povećava aktivnost mitohondrija u mišićima. Mitohondrije su ćelijske organele koje predstavljaju glavno mesto stvaranja energije u mišićima. Utvrđeno je da kada se mišići naviknu na naporne treninge, broj mitohondrija u ćelijama se povećava. Istraživači smatraju da masaža potpomaže ovaj proces.

Jedan deo istraživanja se odnosi i na poređenje efekata masaže nakon treninga i kupanja u hladnoj vodi.

Kupanje hladnom vodom nakon treninga je poslednjih godina postalo izuzetno popularno. Ideja se sastoji u tome da se nakon treninga okupate u hladnoj vodi. To se radi na taj način što se kada napuni hladnom vodom, ubaci nekoliko kesa leda i onda legnete u hladnu vodu. U početku se ne preporučuje da celo telo stavite u hladnu vodu, već samo noge dok se ne naviknete. U vodi biste trebali da provedete 10 minuta, a kasnije taj period možete produžiti na maksimalno 20 minuta (nikada više od toga). Ideja jeste da hladna voda smanji zapaljenske procese u mišićima.

Kupanje u hladnoj vodi će svakako smanjiti upalu mišića ali neće direktno uticati na njihov oporavak, što jeste jedan od efekata masaže.

Dakle, probajte sa masažom nakon treninga. Ne samo da ćete se osećati bolje, već ćete pomoći svom telu da se bolje i brže oporavi!

KURS KINEZIOTEJPINGA - efikasan vid terapije koja se koristi u svim fazama rehabilitacije, kod povreda ili hroničnih stanja

Kineziotejping

VIDI OVDE

Za zdrav život važne su zdrave navike ali i znanje o svim aspektima zdravlja i metodama koje nas održavaju zdravima - STUDIJE ZA WELLNESS I SPA TERAPEUTA

Wellness i spa

VIDI OVDE