KINEZI TRAKE

KINEZI TRAKE

Kinezi trake ili ,,Kinesio taping” je tehnika bazirana na prirodnim sposobnostima tela za izlečenje. Zasniva se na efikasnosti aktiviranja neuroloških i cirkulatornih sistema. Ovaj metod se svojom suštinom oslanja na kineziologiju i zato predstavlja fizioterapeutsku veštinu.

Mišići ne predstavljaju samo izvršioce pokreta delova tela, nego i kontrolore venske i limfne cirkulacije, telesne temperature i slično, tako da poremećaji u mišićima vuku za sobom i druge probleme. Korišćenjem elastične trake otkriveno je da se mišićima i drugim tkivima može pomoći asistencijom spolja. Kineziotejping predstavlja sasvim nov pristup tretiranju perifernih nerava, mišića, organa. Prvi su ovu tehniku upotrebili Japanci (njen osnivač je Kenzo Kaze, D.C.). Od sportista su ovu tehniku prvi primenili japanski odbojkaši, a kasnije se ova tehnika proširila svetom.

Pruža potporu mišićima:

– poboljšava kontrakciju slabih mišića, umanjuje mišićni zamor, umanjuje grč mišića i mogućnost povrede, dozvoljava veći obim pokreta, umanjuje tj. oslobađa od bola

Utiče na kongestiju:

– poboljšava krvnu i limfnu cirkulaciju, smanjuje toplotu i toksičnost u mišićnom tkivu, umanjuje inflamaciju, smanjuje abnormalan bol u koži i mišićima

– popravlja odnos zglobnih površina uzrokovan spazmom ili skraćenjem mišića, normalizuje mišićni tonus i poremećaj fascija kod zgloba, poboljšava obim pokreta, ublažava bol.

Ovaj metod nema ništa zajedničko sa stavljanjem elastičnog zavoja, koji se postavlja da bi u određenom stepenu ili potpuno ograničio pokret. Zato se najčešće postavlja neposredno pred velike napore, a vrlo brzo posle njih i skida. Kinezio traka nema zadatak imobilizacije, nego omogućava pokret, ne dovodi do zastoja cirkulacije koju stvara kompresija upaljenog mišića na okolnu regiju.

Kako će se trake postaviti zavisi od više faktora: od mesta gde se traka aplikuje, da li se radi o zdravom mišiću (kod sportiste) ili nedovoljno funkcionalnom mišiću ili zglobu, da li je akutna ili hronična tegoba, da li se koristi jedna ili više aplikacija istovremeno, da li je prisutna bol, da li je u pitanju mišić ili ligament itd.

U nekim slučajevima traka se koristi uz manje ili veće istezanje prilikom postavljanja, a u drugim se prethodno segment postavi u određeni položaj. Osnovno je da fizioterapeut uradi funkcionalni status i utvrdi šta se želi postići. Nakon toga, poštujući osnovna pravila i principe, terapeut će naći i najbolji način da traku aplikuje. Aplikuje se na tri načina: u formi slova “I”, slova “Y” ili “X”. Traka je tanka i lako se lepi za kožu, pod uslovom da nije prljava i znojava površina. Nakon postavljanja traka može da stoji 3-10 dana, kada se aplikuje nova ako za to ima potrebe.

Veoma je važno znati da najvećem broju kinezio traka ne smeta vodena sredina, tako da se pacijenti sa njom slobodno tuširaju, a zbog ove karakteristike koristi se i u vaterpolu. Traka ne sadrži nikakve farmakološke supstance, ne iritira, pa ne dovodi do alergijskih reakcija.

KURS KINEZIOTEJPINGA

KINEZI TRAKE

VIDI OVDE

KADA SE PRIMENJUJE SPORTSKA MASAŽA?

Sportska masaža

PROČITAJ OVDE