Select Page

Istorija filmske šminke

Istorija filmske šminke

 

Unapredjenje tehnologije od crno-belog filma do punog kolora donelo je velike promene ufilmskoj produkciji. Samo snimanje u koloru, zahtevalo je jače svetlo, jače svetlo zahtevalo je pažljivije pripremljenu i apliciranu masku, koju je trebalo i prilagoditi filmu u boji. Osim filmskih maskera i makeup umetnika, film u boji zahtevao je i dodatnu ekipu za svetlo i kameru, koja je zbog velike cene bila iznajmljivana. Sve ovo je dovelo do povećanja budžeta, pa je recimo budžet filma Čarobnjak iz Oz-a (1939) bio skoro deset puta veći od budžeta Frankenštajna iz 1931.

Kolor film doneo je i veće izazove za maskere na setu. Jače svetlo značilo je i veću temperaturu na setu. Neki učesnici snimanja tvrdili su da je temperatura na snimanju Čarobnjaka iz Oz-a bila i do 38 stepeni celzijusa. Ovo je uzrokovalo čestim korekcijama maske, a zbog maski i kostma i velikih vrućina na setu glumci i statisti morali su uzimati velike količine vode. Pored toga maska Strašljivog Lava zahtevala je i konstantne popravke jer je uradjena tako da je onemogućavala glumcu da jede u pauzama izmedju snimanja.

Ali i pored tehničkih zahteva novih tehnologija, maska na ovom klasiku je zadavala mnogo izazova I poteškoća produkciji. Iako u finalnoj verziji filma Limenka glumi Džek Halej, prvobitno je za ovu ulogu bio izabran Badi Ebsen koji je pokazivao alergijsku reakciju na aluminijumsku prašinu koja je ulazila u sastav njegove maske. Badi Ebsen je morao da bude zamenjen nakon što je sa seta odvezen u bolnicu na hitnu intervenciju zbog ove alergije. Takodje šminka korišćena za masku zle veštice sadržala je jedinjenje bakra koje je tokom snimanja, nakon što je kostim glumice Margret Hamilton zahvatio plamen, izazvalo opekotine na glumicinom licu i rukama. Tokom intervencije, šminka je morala da se najpre ukloni acetonom, što je uzrokovalo skoro nepodnošljive bolove glumici. Poteškoće je imalo i strašilo kome se maska sastojala od gumene protetike pletene tkanine, koja je glumcu Reju Bolgeru ostavila nabore na koži, kojima je trebalo godinu dana da se povuku.

I pored toga ovo filmsko ostavrenje ostaće zapamćeno kao fantastični avanturistički mjuzikl, koji će biti pamćen ne samo po inovativnosti slike u punom koloru, nego i odličnim maskama i specijalnim efektima, za koje je bio i nominovan za oskara.

 

Profesionalna šminka