Select Page

U utorak 01. decebra održala se manifestacija FASHION PROVOCATION 2.0 u hotelu Queen’s Astoria Design.

Pored specijalne gošće Darije Razumikinje iz Rusije, koja je pre dvadesetak dana učestvovala na Moscow Fashion Week, učestvovali su i modni dizajneri sa Balkana.

Među učesnicima su Aleksandar Dado Jovanović iz Crne Gore, Jelena Roganović Đurić iz Crne Gore, Daniela Petkovska iz Makedonije, Slobodan Mitrović, Daniel Katona, Miljana Momčilović, Jelena Filipović, Nena Najdenov, Jelena Simonović, Tijana Ninković, Dijana Stojanović …

Studenti prve godine smera MAKEUP ARTIST radili su šminku modela na revijama i hostesa koje su dočekivale posetioce.

Teme su bile različite: od vamp, dark look-a preko nežne, sveže i mladalačke šminke. Shodno dizajnu i zahtevima dizajnera takav je bio i makeup.

Više o smeru MAKEUP ARTIST pogledajte OVDE

Moda

Moda je stil i običaj koji prevladava u datom trenutku. U najčešćem značenju, “moda” označava popularni stil oblačenja. Različite mode su popularne u mnogim kulturama, istovremeno. Važno je napomenuti da se kurs mode i dizajna mijenja brže nego kultura u cijelosti. Modni dizajneri kreiraju i proizvode odjevne artikle.

Termin se obično primjenjuje na odijevanje, frizuru, pokućstvo, nakit, pravila javnog ponašanja, načine zabavljanja, ali i na tendencije i kriterije koji vladaju u književnosti, likovnim umjetnostima, muzici itd. U novije vrijeme ulogu “modnih diktatora” sve više preuzimaju utjecajni ljudi s filma i iz svijeta sporta.

Područja mode

Moda je uobičajeni socijalni fenomen. Napredak ili “prolazak” mode je posebno dokumentiran i proučen u sljedećim oblastima:

  • Reklamiranje
  • Arhitektura, unutrašnje uređenje i dizajn pejzaža
  • Umjetnost i zanati
  • Izgled ljudskog tijela, odjeće ili kostima, kozmetike, ličnog uljepšavanja, frizurama i ličnim ukrasima
  • Ples i muzika
  • Načini obraćanja, sleng, i druge forme govora
  • Ekonomika i način trošenja, kako se proučavaju u ekonomici ponašanja
  • Zabave, igre, hobiji, sportovi i drugi načini razonode
  • Etikecija
  • Praćenje sedmica mode
  • Upravljanje, upravljački stilovi i različiti načini organiziranja
  • Politika i mediji, posebno teme koje nameću mediji
  • Filozofija i religija: doktorine u religiji i filozofiji se sporo mijenjaju (ako se ikako mijenjaju), ali se mogu desiti brze promjene u oblastima koje inače imaju najviše sljedbenika.
  • Socijalne mreže i difuzija predstavljanja i prakse.
  • Sociologija i značenje odijevanja za izgradnju identiteta
  • Tehnologija, kao što je izbor tehnika kompjuterskog programiranja
  • Hotelijerstvo, kao što su uniforme za hotele, restorane, klubove, u cilju da reflektuje vlasništvo i brend.