Select Page

Akademija za kozmetologiju           i estetikuPURITY

 

Predmet: Scenska šminka

 

 

 

 

 

 SEMINARSKI RAD

 

 

 

 

 

 

 

TEMA: Šminka 40-tih godina 20-tog veka

 

 

 

 

 

 Profesor:                                                                             Student :

Darko Koenig                                                                       Sara Stojanović

 

 

 

Београд, 2018


 

SADRŽAJ

 

 

 

 

 

 

 

 

UVOD………………………………………………………………………………………………..3

 

 

  1. 1. ŠMINKA 40-TIH GODINA 20-TOG VEKA ……………………………………..4

 

 

 

 

 

ZAKLJUČAK…………………………………………………………………………………….6

LITERATURA…………………………………………………………………………………..7

 

 

 

                                                       UVOD

 

Šminka se prvenstveno odnosi na proizvode u boji koji su namenjeni promeni izgleda. Besprekorna šminka je imperativ savremenog doba, ali ništa manje nego što je to bio vekovima unazad. Za većinu ljudi osećati se dobro znači biti zadovoljan svojim izgledom, a od toga u velikoj meri zavisi kvalitet komunikacije sa ljudima. Šminka čuda čini.

Uzaludna su upozorenja da je lepota prolazna, da je skrivena u oku posmatrača i da se ukusi razlikuju. Sve to nikada nije i neće sprečiti ljude, a pre svega žene, da joj streme i prinose joj različite žrtve. Vremena se menjaju, ali je težnja ka savršenom izgledu ostala ista. Težnja ljudi da svoje lice i telo prilagode ukusu vremena i trendovima nije osposobenost savremenog doba, ona je stara koliko i sami ljudski rod . Kako su smenjivali vekovi, tako se i moda menjala, samo je želja za lepotom uvek ostajala ista.

Šminka se po prvi put pojavljuje u Starom Egiptu. Tada su se šminkali i muškarci i žene. Koristili su pudere napravljene od gline ili belog olova kako bi izbledeli kožu lica. Karmin i rumenilo su pravili od crvene gline, a oči su im bile uokvirene crnim linijama i izvučene u oblik badema, imitirajući tako oko Horusa, boga neba, rata i zaštitnika faraona. Dakle, šminka je za njih, pored estetskog, imala i religijsko značenje. Egipćani su takodje farbali svoju kosu i lakirali nokte. Poznato je da su Kleopatra i Nefertiti svoje nokte lakirale crvenom bojom.

U Antičkoj Grčkoj šminka se koristila u minimalnim količinama. Bio im je bitan prirodan izgled, a šminka je bila rezervisana samo za više slojeve građanstva. Oni koji su se šminkali, izbeljivali su ten i stavljali crveni karmin koji su dobijali od morskih algi ili gnječenog duda. Koristi su crne pigmente kako bi ofarbali svoje obrve i postigli efekt spojenih obrva.

Šminkanje u srednjem veku nije bilo toliko zastupljeno, ali im je bilo dozvoljeno da se šminkaju kako bi prekrili znakove bolesti. Za razliku od prethodnih civilizacija, srednjovekovne zene nisu koristile senke za oči ili ajlajner, ali su čupale svoje obrve.

Nakon srednjeg veka, šminka se ponovo vraća u modu. Beo ten je i dalje popularan, zajedno sa crvenim karminom i rumenilom. Zatim je usledilo viktorijansko doba, gde je sve bilo tabu, ne samo šminkanje. Šminku su koristile samo prostituke i glumci.  Nakon ovog perioda ženama je dopušteno da se šminkaju i oblače kako im je volja. Revolucionarne godine, u pogledu estetike, su dvadesete godine prošlog veka, kada je po prvi put taman ten bio u modi i to zahvaljujući Koko Šanel. Kasnije je usledila era Merilin Monro, sa sve oblinama, ajlajnerom i crvenim karminom kao “must have”. Zatim era Tvigi, sa veštačkim trepavicama i mršavim telom, onda sedamdesete godine kada je prirodan izgled bio u modi za razliku od osamdesetih kada je preterivanje u svemu bilo u trendu. Konačno, stižemo i do današnjice, gde je zaista sve dovoljeno i prepušteno ženama na volju.

1.ŠMINKA 40-TIH GODINA 20-TOG VEKA

 

 

 

Četrdesetih godina XX veka svet je zadesio Drugi svetski rat koji je ostavio velike posledice na stanovništvo, na modu i šminku. Ono što je definisalo stil u šminkanju četrdesetih godina bio je glamur. Pune, slatke usne, izraženije obrve i šminka na očima svedena na minimum (malo svetlucave senke i maskara) bilo je sve što se od šminke nanosilo na lice. Maskara i crveni karmin bili su glavni pribor. Bio je to prirodni izgled malo potpomognut šminkom. Kako je u modi što prirodniji izgled žene koristi se i jednostavnije šminkanje. Obrve su gotovo prirodne, znatno deblje od tankih izvučenih linija 30-ih godina. Bilo je važno da budu lepo oblikovane. Isticane su braon olovkom.

Oči se izražavaju upotrebom maskare i veoma svetlih – svetlucavih senki koje se nanose u maloj količini. Najčešće se koristi sivkasta i braon nijansa. Alajnerom se oči uokviruju tankom linijom.Lice se maže tečnim puderom koji je blizak boji kože (najpre za nijansu tamniji, a potom za nijansu svetliji) sa malo ružičastog pigmenta. Na taj način koža lica je ujednačena i ostavlja utisak svežine.

Usne su bile u prvom planu te su korišćeni deblji namazi karmina i malo više od veličine usana. Korišćeni su  svetlo crveni, narandžasti i roze ton karmina a potom tamno crveni, boja cigle, višnje ili mahagoni. Ovako našminkane usne izgledale su punije, nežnije i senzibilnije.

Puder je korišćen kako bi ujednačio boju kože ili joj dao ružičasti sjaj. To su žene postizale koristeći tečni puder za nijansu tamniji od svoje kože, a zatim prekrivajući taj isti, puderom koji je bio za nijansu svetliji od prirodne boje kože. Da bi dobile ružičastu nijansu popularne boje su bile crvena, crvena koja ima rozikasti podton, i  svetlo roze tonovi. Na očima su koristile ajlajner nanoseći ga u tankoj liniji, a zatim braon ili crnu maskaru. Senku su koristile u minimalnim količinama, eventualno da daju malo sjaja, a najčešće boje bile su sivih i braon nijansi. Obrve su bile u prirodnoj debljini, ali su bile oblikovane u lep luk, koristeći tamno braon olovku.

Ovo je bilo su zlatno doba za upotrebu karmina. Paleta boja bila je raznovrsna: svetlo crvena, crvenskasto-roze, narandžasta, a sa druge strane “kontrast”: tamno crvena, cigla crvena, mahagoni i boja višnje. Ove tamnije i svetlije boje korišćene su zajedno, kako bi stvorile kontraste i usne činile lepšim i bujnijim. Svetli karmini korišćeni su kako bi doprineli prirodnoj boji usana, dok su kontrast boje korišćene da bi usnama dale konačnu definiciju. Usne su bile nežne i pune. Kako bi se stvorio ovaj efekat, karminom su malo prelazile prirodnu liniju usana .

 

 

 

 

 

Američke glumice Ava Gardner i Grejs Keli  su bile ikone lepote četrdesetih godina.

 

        

 

 

 

 

 

 ZAKLJUČAK :

 

 

Četrdesetih godina XX veka i ako je bilo vreme Drugog svetskog, glamur nije manjkao, nega i svedenost su dominantni u ovom vremenu. Jak crveni karmin, malo maskare i iscrtane obrve bile su dovoljni da se iskaže lepota žene.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LITERATURA:

 

  1. Sajt-Make up 40- tih godina

 

 

 

POSTANI I TI KOZMETICAR-ESTETICAR

vise informacija na telefon