Select Page

POGLEDAJTE ŠTA UČIMO NA TREĆEM I ČETVRTOM ČASU NA KURSU ZA PERSONALNE TRENERE

Kako pravilno vežbati

Treći čas – teorija

Na trećemm  času je bilo reči o ciljevima I zadacima sportskog treningai kako pravilno vežbati. Definisali smo značaj samog treninga I njegove uloge u razvoju savremenog čoveka. Govorili smo o antropološkim karakteristikama sportista I određivanju tzv. “jednačine uspeha”. Nakon toga smo prešli na objašnjavanje trenažnih stimulusa koji igraju bitnu ulogu u sklapanju optimalnih treinga.

Ovaj deo nastave je bio posvećen strukturi sportskog treninga I značaju kratkoročnog I dugoročnog planiranja. Govorili smo o trenažnim ciklusima I njihovom značaju za svakog sportistu. Bilo je reči o značaju kontinuiteta u treniranju I usmerenosti na prave stvari. Objašnjeni su pojmovi kompenzacije I superkompenzacije u trenažnom procesu, kao I različite metode merenja trenutne sportske kondicije.

Bilo je reči i o razlici između aerobne I anaerobne kondicije, kao I načinima za njihovo poboljšanje. Govorili smo o različitim vrstama sporta I značaju aerobne I anaerobne kondicije za svaki ponaosob. Objašnjeni su termini “anaerobnog praga” I “VO2max”. Na kraju smo se fokusirali na zamor sportista I tehnike oporavka koje su podjednako bitne kao I sam trening.

 

Četvrti čas –  prektična nastave

 

Drugi čas praktičnog dela je počeo pitanjima koja su studenti imali vezano za prethodni odlazak u teretanu. Nakon toga smo prešli na razgovor o tome šta će se raditi na današnjem času. Objašnjena je struktura narednih časova i značaj onoga što će naučiti.

Deo vremena je iskorišćen za objašnjenje metoda I načina zagrevanmja za trening nogu. Govorilo se o značaju zagrevanja I pravilnom izvoženju istog. Dati su primeri kako bi to zagrevanje trebalo da izgleda I koliko bi trebalo da traje.

Do kraja časa bilo je reči o samom treningu nogu, objašnjenju svake pojedinačne vežbe I mišićima koje one pogađaju. Objašnjeni su različiti treninzi nogu I rezultati koji se dobijaju od svakog. Demonstrirane su vežbe koje su studenti zahtevali, a na kraju je odgovarano na njihova pitanja vezano za praktični deo.