Metodika nastave (obuke i kursevi)
Metodika nastave (obuke i kursevi)
Metodika nastave (obuke i kursevi). Sticanje znanja iz oblasti tehnika šminkanja obavlja se ponavljanjem motornih radnji koje su
zasnovane na teoriji tehnika šminkanja.
“ Učenje motornih radnji i veština ili tako zvano motorno učenje, sastoji se u sticanju veština ili
motornih radnji na taj način što se povezuju već poznati od ranije naučeni pokreti i novi pokreti u
jedinstvene sisteme pokreta.
Motorno učenje zahteva uglavnom veliki broj ponavljanja ili vežbanja, koja dovode do relativno
trajnih promena u nervnom sistemu. Potrebno je duže vreme i dosta vežbanja da se smanji broj
pogrešnih pokreta i da se poveća brzina radnje . Pri svakom učenju motoričke radnje važnu ulogu imaju
kinestetički oseti. Zbog toga nije dovoljno da se samo posmatra kako neko drugi izvodi određeni
pokret, nego mora osoba sama da pokuša da izvede isti pokret. Posle dužeg vežbanja lakše se izvode
novo naučeni pokreti. Izvođenje jedne veštine treba da odražava znanje koje je stečeno slušanjem,
gledanjem, ali i na osnovu kinestezije. Posmatranjem tuđih pokreta i ponavljanjem istih stiče se nova
veština.
Kod sticanja veština može se primeniti i učenje po modelu. To je učenje od modela i podražavanje
tuđeg ponašanja, kopiranje načina rada.
Važno je napomenuti da se sve lakše uči kad se želi da se nauči.
OPŠTI DEO
Učenje novih veština i znanja na obukama zahteva primenu predagoških pravila, od kojih su
najpoznatija i najprimenjivija pravila : od bližeg ka daljem , od jednostavnog ka složenom, od lakšeg ka
težem, od poznatog do nepoznatom, od konkretnog ka apstraktnom.
Dobro je početi obučavanje sa manje kompilkovanim i već poznatim sadržajima i zatim postepeno
proširivati temu obuke.
Planiranje i priprema časa podraumeva pisanu pripremu, pripremu materijala za rad i iščitavanje
literature. Dobra priprema pruža moć kontrole nad vremenom. Vreme mora da se poštuje.
Prilikom započinjanja obuke treba najpre uvesti u temu grupu kojoj se predaje i zaineresovati ih za dalji
tok časa. U toku vođenja obuke nekome treba posvetiti više pažnje ako postoje nejasnoće.
Dobra komunikacija je ključ uspeha obuke, komunikacija treba da bude dvosmerna, treba uvek imati
povratnu informaciju od učesnika obuke.
Važno je da se predviđeni plan realizuje i da svima bude jasno o čemu je reč. Na kraju treba ostaviti
vremena za pitanja i zaključiti predavanje.
„ Predavač mora da bude odlučan i da razmišlja pre , u toku i posle obuke kako najlakše da se postignu
predviđeni ciljevi. Predavač treba da organizuje aktivnosti na predvanju tako da svi budu uključeni u rad i
da rad bude primeren sposobnostima učesnika obuke.
Pedagoški princip individualizacije i socijalizacije primenićemo tako što će određene tehnike šminkanja
biti primerene ličnoj upotrebi i svakoj dami ćemo se pojedinačno obratiti i savetovati šta je
najprimenjivije u njenom slučaju i životnim aktivnostima.
Princip raznovrsnosti je moguće primeniti tako što ćemo prikazati više različitih tehnika šminkanja u
skladu sa prilikom za koju je potrebno ulepšati se.
Povezaćemo ranija znanja i objediniti ih sa novo naučenim tehnikama šminkanja.“ Naš zadatak je da
razvijemo sposobnosti, potrebe i navike za stvaranje lepog u svakodnevnom životu.
Načini informisanja u vezi sa tehnikama šminkanja dostupni su putem časopisa, interneta i svakodnevno
je moguće informisati se o novim načinima ulešavanja.
OSNOVI ŠMINKANJA
Pošto je tema obuke „brza šminka za savremene dame“ teorijski deo predavanja biće sveden na
minimum. Polaznice treba informisati ukratko o šminkanju kroz istoriju i o činjenici kako je nekad
ulepšavanje bilo dostupno isključivo bogatim damama koje su posedovale robove koji su ih ulešavali i
koji su znali recepte za pripremu šminke i kozmetike. Tako da je nekada bilo potrebno čitavo bogatstvo
da bi neko bio našminkan i negovan , a danas nam je sve dostupno samo je glavni problem nedostatak
vremena jer obaveza ima sve više. Zbog toga se organizuje obuka koja će sažeti sva znanja iz oblasti
šminkanja da bi za što kraće vreme savremene dame mogle same sebe da ulepšaju.
Kod šminkanja , bilo da je reč o profesionalnom ili „brzom“ , svakodnevnom, najvažnija je podloga, tj.
tečni puder i senčenje lica. Kao sto je kod gradnje kuće najbitniji temelj, tako je i kod šminkanja
najbitnije da ten bude perfektno urađen jer u suprotnom svi drugi potezi šminkanja na licu gube svoj
estetski doživljaj.
Polaznice ćemo naučiti kako da za što kraće vreme postignu da njihov ten bude čist i da izgledaju sveže i
odmorno tokom celog dana.
Sledeća bitna stavka kod šminkanja su oči. Svakoj polaznici pojedinačno treba pokazati na koji način da
ih istakne za najkraće vreme.
Polaznice će biti upoznate kako da pravilno odaberu sjaj ili ruž za usne i šta od šminke treba uvek da
imaju u svoj torbi u toku dana ukoliko žele da promene šminku u večernju u par jednostavnih poteza.
Pre početka obuke pripremićemo sav materijal potreban za rad i napraviti kondept za kratko uvodno
Prostor treba da poseduje pre svega dobro osvetljenje. Neophodne su stolice sa visokim sedenjem,
zatim ogledala , matrijal za rad i pribor za rad .
Materijal za rad podrazumeva šminku u koju spadaju:
podloge za šminku , puderi u prahu i kamenu, korektori, ruževi, sjajevi, senke za oči, kreoni za oči, olovke
za iscrtavanje usana , maskare,bronzeri, rumenila …
U pribor za rad spadaju četkice za šminkanje za razlicite namene . Od potrošnog materijala koriste se
papirni ubrusi, vlazne aramice, štapići za vatom.
U zavisnosti od inteziteta usvanja znanja posvetićemo se svakoj polaznici u onolikoj meri koliko je
potrebno da se savlada predviđeno.
Činjenica da nije potrebno mnogo vremena da bi svakodnevno izgledale negovano i adekvatno
našminkano može biti dobra motivacija polaznicama obuke za uspešno savladavanje prakse.
Ipak može se desiti da nekoj od polaznica neće biti jednostavno ponoviti određenu tehniku šminkanja.
Treba joj objasniti da nikako ne odustaje i da svakodnevnim vežbanjem može postići dobre rezultate.
Prvo ćemo demonstrirati način šminkanja, a zatim objašnjavati šta smo postigli tom tehnikom. Možemo
objasniti i slične načine nanošenja šminke i efekte koji se postižu.
Od didaktičkih principa primenićemo princip sistematičnosti i postupnosti radi lakšeg povezivanja i
usvajanja novih znanja.
Tehike šminkanja prvo ćemo raščlaniti na više oblasti koje ćemo na kraju integristati u celinu.
Obuku treba prilagoditi potrebama polaznica kursa. Važno je da polaznice kursa budu aktivno uključene
u obuku da bi dobile odgovarajuće savete i da bi se rezultati rada videli u što kraćem roku.
Dijalog je dobro došao i treba da vodi do jasno određenih rezultata. Nakon svake pređene celine
potrebno je ostaviti mesta za pitanja a zatim polaznicama dati vreme da same ponove određene poteze
šminkanja.
CILJ OBUKE
Namera je da se poveže teorija i praksa. Osim kratkog uvoda , teorija će uporedo sa praksom biti
objašnjena.
U okviru obuke bice prezentovani načini za brzo ulepšavanje, sa ciljem uštede vremena
savremenim , zaposlenim damama.
Završetkom kursa stiču se praktična znanja iz oblasti šminkanja namenjena ličnoj upotrebi iz dve
oblasti: brzo šminkanje za posao i dnevne aktivnosti i brzo šminkanje za veče.
Pored praktičnog dela iz šminkanja polaznice kursa dobiće savete o šminci koja im je nephodna.
Trajanje kursa je 3 sata. Sastoji se od kratkog uvodnog predavanja (teorijskog dela) i praktičnog dela .
Uvodni deo sadrži kratak istorijat šminke I šminkanja. Prakticni deo se sastoji iz dva dela (dnevna I
večerna šminka).
Kurs ce se održati u šminkernici koja je opremljena sa svim potrebnim materijalom i priborom za rad.
Kvalitet sadržaja i izvodjenja kursa biće praćena samo evaluacijom , evaluacijom od
strane polaznika i evaluacijom od strane profesora.
ZAKLJUČAK
Tempo života je sve brži, imamo manje vremena da se posvetimo sebi . Estetski zahtevi okoline
su sve veći. Na neki način je to nametnuto I mnoge dame žele da prate nove modne trendove I
da se ulepšavaju što je više moguće. Dokazi za to su brojni saloni lepote koji uvek imaju posla,
sve više je I profesionalnih šminkera I naravno tu su brojni tržni centri koji su se pretvorili u
savremene prašume gde se ide u lov na lepotu I modu.
Profesionalne šminkere u današnje vreme posetiće dame ne samo zbog nekog posebnog
događaja u životu, kao što su venčanja I mature, nego I zbog toga što žele da izgledaju lepo I u
nekim manje svečanim prilikama.
Radi svega navedenog , glavni cilj obuke je da se stekne veština šminkanja za što kraće vreme.
Student: Marina Lemić
Smer: Kozmetičar-Estetičar
Seminar iz metodike:
Metodika nastave u držanju profesionalnih obuka i kurseva
Metodika nastave u držanju obuke tehnika šminkanja za ličnu upotrebu
Mentor: Željko Stanojević
Akademija za estetiku i kozmetologiju Purity
You must be logged in to post a comment.